Lenovo Ekran Şarja Takıp Çıkarırken Ekran Kararması

 Lenovo Laptobun Ekran Karama Sorunu


Elimde Lenovo ThinkPad L15 Gen-1 serisi dizüstü bilgisayar mevcut. Bu bilgisayarı daha 3 ay oluyor alalı şarja taktığımda ekran 2 sn kadar kararıyor ve normal şarj sürecinde bir değişiklik olmadan devam ediyor. Şarjı çıkardığım zamanda tekrardan ekran 2 3 sn kararıyor ve tekrardan geri geliyor. İlk aldığım zamanlarda olduğu için bu olay biraz araştırma yaptım ama bunun hakkında bir bilgi bulamadım ve garantiye gönderdim. Keşke göndermeseydim ama. Garanti yaklaşık 2 hafta kadar tuttu bilgisayarı bende bu süreçte araştırmalara devam ettim tabiki. En sonunda şöyle bir bilgi ile karşılaştım.

Ekran şarja takıldığında ve şarjdan çıkarıldığında ekran yenileme hızları değiştiği için böyle olduğunu yazmışlar.

Tabi garantiden geldi laptop bi değişim yapmamışlar bi güncelleme yapmışlar .

Daha sonradan yakın zamanda tekardan bi güncelleme geldi laptoba güncellemeyi yaptıktan sonra tekrar böyle bi sorun ile karşılamaya başladım ve ekran yenileme hızlarını değiştirerek çözümüş bulundum.

Aşağıdaki adımları uygulayarak sizlerde bu sorunu çözebilirsiniz.


Arama yerine Ayarlar yazıyoruz ve Enter tuşuna basınız.







Böyle bir ekran çıkacak. Daha sonra Sistem yazan seçeneği seçiyoruz.

Otomatik Monitör sekmesi geliyor. Eğer gelme ise Solda bulunan seçeneklerden Monitör seçeneğini seçiniz.

Sol taraftan aşağıya doğru iniyoruz ve Gelişmiş Görüntü Ayarlarını seçiyoruz.
Şöyle bir ekranın gelmesi gerekiyor.
Laptop şarjda iken ve pil gücünde iken yenileme hızlarını kontrol edin bir değişiklik var mı diye ? (Kontrol edebilmek için ilk önce şarja iken aşağıdaki yenileme hızına bakın daha ve daha sonra şarjdan çıkarıp aşağıda bulunan yenileme hızına bakın.) 
Eğer yenileme hızları farklı ise 48.000 Hz e çekebilirsiniz ikisini de .
48 Hz ile 60 Hz arasında çok bir fark yoktur. Sizin performansınızı etkilemeyecektir.













Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Binance İlk Kayıt